Doa Rabithah (Peneguh Jiwa)

Katakanlah, "Wahai Tuhan yang mempunyai kerajaan, Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut dari orang yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki. Di tangan-Mu-lah segala kebajikan ,sesunggguhnya Engkau Mahakuasa atas segala sesuatu. Engkau masukkan malam ke dalam siang dan Engkau masukkan siang ke dalam malam. Engkau keluarkan yang hidup dari yang mati, dan Engkau keluarkan yang mati dari yang hidup, dan Engkau berri rezeki siapa yang Engkau kehendaki tanpa perhitungan. (Ali Imran :26-27)
Ya Allah, ini adalah perginya malam dan datangnya siang-Mu serta suara permohnan kepada-Mu, maka ampunilah aku.
Ya Allah, ini adalah datangnya malam dan perginya siang-Mu serta suara permohonan kepada-Mu maka ampnilah aku.
Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui hati-hati ini telah berrhimpun untuk mencintai-Mu, bertemu dalam taat kepada-Mu, bersatu dalam dakwah kepada-Mu dan berpadu dalam membela syariat-Mu.
Maka teguhkanlah, ikatan pertaliannya, kekalkanlah cinta kasihnya dan tunjukilah jalan-jalannya dan penuhilah ia dengan cahaya-Mu yang tidak pernah redup. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan iman kepada-Mu, dan indahnya bertawakkal kepada-Mu. Hidupkanlah ia dengan ma'rifat kepada-Mudan matikanlah ia dalam syahid di jalan-Mu. Sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong. Ya Allah kabulkanlah permintaan kami ini.
Dan curahkan rahmat dan kesalamatan atas junjungan kami; Nabi Muhammad, kepada keluarga dan para sahabatnya. Amin

0 comments:

Post a Comment